06.10.2017 / Emir Bora Turan

Bilindiği üzere 1995 yılından sonra internet kullanımının artmasıyla ortaya çıkan, ticaretin elektronik ortamda yapılması kavramı kısaca e-ticaret olarak adlandırılır ve teknolojinin hızlı gelişimiyle birlikte e-ticaret başlı başına bir sektör haline geldi. E-ticareti bu kadar önemli kılan nedenler arasında; şirket ile hedef kitlesi arasındaki doğrudan ilişki sağlaması, pazarlamacılara istedikleri bilgileri sunması, hızlı ve düşük maliyetli olması ve tüm bunların elektronik ortamda yapılıyor olması sayılabilir. Bununla birlikte normal koşullarda 10 yıl alan markalaşma süreci e-ticaret ile birlikte 2 yıl gibi kısa bir süreye inmiş durumdadır. Bu durum “Dünyanın en büyük 500” şirketi arasında birkaç yıl önce kurulmuş birçok şirket bulunmasını sağlamaktadır. Ayrıca e-ticaretin dünya üzerinde 2 trilyon dolar ciroyu aşması birçok firma gibi SAP’nin de dikkatini çekti ve Hybris’i satın alarak bünyesine kattı. Gartner ve Forrester‘a  göre bu satın alma ile SAP dünyada lider konuma yerleşti.

SAP’nin tanımı ile “Hybris dünya çapında işletmelerin, teknolojinin temas ettiği her noktada, kanal ve cihazlar üzerinden daha fazla mal ve hizmet satmasına yardımcı olur”. Hybris ile bayileriniz(B2B) ve müşterilerinizle(B2C) olan e-ticareti ayrıca dijital pazarlama faaliyetlerinizi ve geleneksel pazarlama faaliyetlerinizi web, mobil, mağaza, çağrı merkezi ve sosyal medya gibi tüm kanallar üzerinden yönetebilirsiniz.

SAP Hybris, e-ticaret altyapısı sunmasının yanı sıra; ürünlerin, katalogların, promosyonların tanımlandığı, stokların takip edildiği, web ara yüzlerinin tasarlandığı, çoklu kanalların kullanıldığı, uçtan uca hizmet veren bir platformdur.

Peki nedir bu kullanınlan Omni-Channel(çoklu kanal) ? Omni-Channel(çoklu kanal) pazarlama, edinilen alışveriş deneyiminin kusursuz, entegre ve tutarlı olması için müşterinin gözünden gözlem yapmak ve bu deneyimin tüm kanallarda yönetilmesi anlamına geliyor. Omni-Channel, tüketicilerin alışveriş için önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığı varsayıyor.

Ayrıca SAP ERP sistemleriyle tam uyumlu çalışma özelliğiyle SAP kullanıcılarının e-ticaret sistemine geçmesinde çok büyük bir kolaylık sağlıyor. Bunun yanında SAP Hybris i kullanmak için SAP ERP programlarınızın olması zorunlu değil ayrı bir modül olarak satın alınıp sadece e-ticaret için kullanılabilir.

Hybris’i diğer e-ticaret platformlarından ayıran özellikleri :

  • Eşsiz sergileme kabiliyeti ile iş kullanıcıları güçlendirir, satışı maksimize eder
  • En iyi uygulama hızlandırıcı ile maliyetleri düşürür, harcanan zamanı azaltır
  • Yerli web içerik yönetimi ile uygulama ve bakım maliyetlerini azaltır
  • REST & Java API’leri ile tüm sistemlere sorunsuz bağlanır
  • Kapsamlı B2B(business to business) işlevselliği
  • Uzantılar ve entegrasyonlar ile çevik bir yapı sağlaması
  • Birden fazla mağaza için tek yönetici paneli kullanımı
  • Birden fazla web sitesi desteği
  • Mimari ve teknoloji olarak her an büyümeye ve geliştirilmeye uygun

Sonuç olarak Hybris’in kullandığı omni-kanal yapısı ile hedef kitleniz nerede olursa olsun onlara ulaşmanızı ve hızla değişen e-ticaret dünyasında her kanalda müşterilerinize en doğru ve anlamlı deneyimler yaşatmanızı sağlıyor.

 

Yazan: Murat ALEV (Eczacıbaşı Bilişim)